Plan je OV-reizen in de @Transdev app en ontvang reisvoordelen!

OV-op-Maat Noord-Holland Noord

OV-op-Maat is een duurzame en flexibele vervoerservice op bestelling in de regio Noord-Holland Noord. Het vervangt deels de grote bus die niet frequent rijdt. Jij bepaalt wanneer je wordt opgehaald bij jouw halte en waar je naar toe reist. OV-op-Maat rijdt dus als jij het nodig hebt!

Waar rijdt OV-op-Maat

De OV-op-Maat voertuigen rijden op dit moment binnen Noord-Holland Noord in de volgende afzonderlijke gebieden:

  • Bakkum – verbinding met Castricum NS (764)
  • Egmond-Binnen – verbinding met Heiloo NS (767)
Je kunt alleen binnen één gebied reizen met OV-op-maat. Dus niet van gebied naar gebied. OV-op-Maat kan stoppen bij alle bushaltes van de reguliere bus in deze gebieden.

Wanneer rijdt OV-op-Maat?

Castricum – Bakkum
Lijn 164 rijdt op werkdagen tussen 06:00u -09:00u en 14:00u -18:00u.
In Castricum kan op de andere momenten alle dagen van de week gebruik worden gemaakt van OV-op-Maat.

Heiloo – Egmond-Binnen
Behalve op zondag, kan op alle andere momenten gebruik worden gemaakt van buurtbus 408.
Op zondag kan gebruik worden gemaakt van OV-op-Maat.

Reserveren

Buiten de bustijden moet je altijd een OV-op-Maat voertuig reserveren. Heb je direct een voertuig nodig, dan verschijnt deze binnen 30 minuten op de afgesproken plek. Je kunt al tot 14 dagen van tevoren reserveren via de app.
Let op: je kunt een OV-op-Maat auto niet als een taxi of reguliere bus op straat aanhouden. Ook wanneer er (nog) plek is in de bus kun je niet zomaar instappen, aangezien er mogelijk later andere passagiers met reservering mee gaan.

Via de app reserveren

Je kunt 24/7 via de OV-op-Maat app reserveren. Download de app en volg de instructies.

Telefonisch bestellen

OV-op-Maat kun je ook bestellen door te bellen met 088-6000987. OV-op-Maat is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 06.00 tot 20.30 uur en in de weekenden en op feestdagen van 07.30 tot 20.30 uur.

Let op: Heb je vragen over reguliere buslijnen die van ma t/m vr 19:00 uur rijden? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 2666399.

De chauffeur belt je als je niet bij de gekozen halte klaar staat. Na één minuut kan hij/zij besluiten door te rijden. De rit wordt dan geannuleerd. Heb je vooraf betaald dan zijn de kosten voor een gemiste rit voor jou.

Samen reizen

Ons systeem werkt per persoon. Het kan daarom zijn dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart reserveren. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 4) vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde account. Reis je met meer dan 4 personen, bestel dan 2 keer via 2 verschillende accounts.

Wanneer een persoon reserveert voor een groep kan hij/zij via iDeal of creditcard betalen voor de hele groep of tijdens de reservering aangeven dat ieder voor zich gaat betalen met OV-chipkaart.

Tarief

  • Je rit wordt tegen het normale OV-tarief berekend. In de OV-op-Maat app kun je zien hoeveel je rit gaat kosten. Wanneer je telefonisch reserveert, kun je vragen naar de prijs van je gekozen rit.
  • Kinderen in een kinderwagen mogen gratis mee. Kinderen die niet in een kinderwagen zitten gelden als een extra passagier.
  • Als de chauffeur om moet rijden, betaal je niet meer.
  • Abonnementen en (leeftijds)kortingen zijn geldig mits je betaalt met je persoonlijke OV-chipkaart.

Betaalmiddelen

Wanneer je reserveert met de app kun je gelijk betalen met iDeal of creditcard. Je kunt ook kiezen om in de OV-op-Maat auto te betalen. Dan betaal je bij de chauffeur met je OV-chipkaart, pinpas of creditcard. Contant betalen is niet mogelijk.

Hoe werkt het?

  1. Je kunt via de OV-op-Maat app of per telefoon (088-6000987) een rit reserveren. Heb je direct een voertuig nodig, dan verschijnt deze binnen 30 minuten op de afgesproken plek. Via de app kun je niet alleen voor direct een voertuig reserveren, maar ook voor een later tijdstip. Dit kan niet als je telefonisch een aanvraag indient. In de app kun je aangeven waar je reis begint en waar je naar toe wil. De app toont je de dichtstbijzijnde haltes. Als je belt, doet de medewerker een voorstel. Let op: Heb je vragen over reguliere buslijnen die van ma t/m vr 19:00 uur rijden? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 2666399.
  2. Ga op de aangegeven tijd naar de opgegeven opstapplaats. Dit is in alle gevallen een reguliere bushalte.
  3. Stap in en betaal met pinpas, creditcard of je OV-chipkaart. Op saldo is dit het standaard OV-tarief. Heb je een abonnement of kortingskaart voor het reistraject? Dan is die ook geldig.
  4. Vergeet niet uit te checken als je aankomt bij je bestemming.