Bij een bepaalde groep reizigers wordt op dit moment ten onrechte saldo afgeschreven bij het uitchecken op het Knooppunt Schiphol Noord (KSN). Dit is het gevolg van een fout in de zonegrens. Een aantal reizigers dat reist met een RNZA-abonnement (ook Nachtlijnen, dus € 4,50 afschrijving) en JAS-abonnement heeft hier last van. Tussen 18 en 26 april zetten wij het onterecht afgeschreven saldo voor je klaar via de oplaadpaal bij een verkooppunt of het ophaalapparaat in de bus. Vanaf 22 april is het probleem in de systemen opgelost en komt deze fout niet meer voor.


Je kunt te maken krijgen met het volgende:

a) je abonnement functioneert niet meer omdat je geen ‘automatisch opladen’ op je OV-chipkaart hebt waardoor je saldo onder de €0 raakt

b) je abonnement functioneert nog wel omdat je ‘automatisch opladen’ op je OV-chipkaart hebt, maar je ziet dat er dat er onterecht saldo wordt afgeschreven.


Oplossing:

Vanaf 22 april zijn de aanpassingen in het systeem doorgevoerd en komt deze fout niet meer voor. Vanaf dat moment wordt er op deze halte (Knooppunt Schiphol Noord) geen geld meer van je saldo afgeschreven als je met een JAS abonnement of een RNZA abonnement reist. Tussen nu en 26 april zullen wij al het afgeschreven geld terugstorten op OV-chipkaarten die dit probleem hebben. Dit kan dus ook meerdere keren zijn. Het is niet nodig om restitutie (geld terug) aan te vragen via de Klantenservice; je ontvangt dit automatisch terug op je OV-chipkaart.


Hoe krijg je het geld weer op de OV-chipkaart?

Wij zetten het geld op drie verschillende momenten tot en met 26 april voor je klaar. Je kunt dit dan ‘ophalen’ via een oplaadpaal bij een verkooppunt. Nog makkelijker is dit te doen via de ‘PUDS’, het kleine ophaalapparaat dat midden in de bus hangt en voortdurend oplicht. Als je de OV-chipkaart ervoor houdt, staat het geld binnen één seconde op je OV-chipkaart. Meer hoef je niet te doen.
 

 

Onze excuses voor het ongemak!

Terug Home